Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
- Všeobecné ustanovenia
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom internetového obchodu www.silwer.sk (ďalej ako „e-shop“) medzi kupujúcim a Obchodníkom. V týchto Všeobecných obchodných podmienkach výslovne neupravené právne vzťahy medzi kupujúcim a Obchodníkom sa riadia najmä zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky ("Podmienky") upravujú práva a povinnosti Vás, ako Kupujúcich a Nás ako Obchodníka v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom komunikácie na diaľku, konkrétne prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.silwer.sk (ďalej ako „e-shop“).
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu
Obchodníkom je:
Obchodné meno: Silwer Global s.r.o.
Sídlo: Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava
Zapísaná: v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 167081/B
IČO: 55 22 83 99
DIČ: 2121906435
IČ DPH: SK2121906435
Bankové spojenie: Slovenská sporiteľňa a.s.
IBAN: SK61 0900 0000 0052 0005 4348
Kontaktné údaje:
Email: info@silwer.sk
Adresa: Silwer Global s.r.o., Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava
Telefón: 00421 904 707 010
Web: www.silwer.sk
(ďalej ako Obchodník).
Všeobecným orgánom trhového dozoru v ochrane spotrebiteľa na vnútornom trhu podľa zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole je Slovenská obchodná inšpekcia.
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
www.soi.sk - na tejto webovej stránke je tiež uvedený telefonický kontakt na Ústredný inšpektorát SOI a inšpektoráty SOI pre daný kraj, v súlade s územnosprávnym usporiadaním SR.
V prípade otázok, sťažností alebo iných podnetov nás neváhajte kontaktovať:
- zákaznícka linka počas pracovných dní: 0904 707 010 (pondelok – piatok, 09:00 – 16:00)
- email: info@silwer.sk
Komunikácia vrátane uzatvorenia kúpnej zmluvy prebieha v slovenskom jazyku.
Kupujúcim - konečným spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej ako „Kupujúci“).
Podnikateľ je osoba zapísaná v Obchodnom registri, podniká na základe živnostenského oprávnenia, podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov alebo osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Ak uvediete v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO) beriete na vedomie, že sa na Vás uplatnia ustanovenia týchto Podmienok, ktoré sú osobitne určené pre Podnikateľov, ako aj podmienky vzájomne dojednané medzi nami, pričom stále máte v medziach relevantných právnych predpisov nárok na plnú ochranu voči nekalým a agresívnym obchodným praktikám a proti klamlivému konaniu a klamlivému opomenutiu konania.
Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v platnom znení. Obchodník deklaruje predávaný tovar ako tovar slúžiaci na nekomerčné účely.
Ponukou tovaru sa rozumie súhrn výrobkov ponúkaných Obchodník om prostredníctvom e-shopu (ďalej ako „tovar“) z kategórie výživové doplnky, vitamíny a minerály a iné podľa aktuálnej ponuky predávajúceho. Ponuka tovaru je primárne určená konečným spotrebiteľom, a preto si Obchodník vyhradzuje právo limitovať počet kusov objednaného tovaru na druh tovaru v jednej objednávke.
- Informačná povinnosť Obchodník a voči Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom berie na vedomie, že Obchodník jasne, jednoznačne a zrozumiteľne informoval Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ pred odoslaním objednávky o reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienkach a to najmä v rozsahu:
- informácie o tovare, pričom hlavné vlastnosti tovaru sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu
- obchodné meno a sídlo Obchodníka
- kontaktné údaje Obchodníka – telefónne číslo, adresa elektronickej pošty
- adresu Obchodníka, na ktorej môže Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo podnet
- celková cena tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak nie je možné vzhľadom na povahu tovaru alebo služby určiť cenu vopred, tak spôsob akým sa vypočíta, ako aj náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky
- platobné podmienky, dodacie podmienky, lehotu do ktorej sa Obchodník zaväzuje tovar dodať, informáciu o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov Kupujúcich, ktorí sú spotrebiteľmi
- informácia o práve Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ, odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; Obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi Formulár na odstúpenie od zmluvy
- informácia o tom, že ak Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Obchodník ovi – pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru Obchodník ovi alebo osobe poverenej Obchodník om na prevzatie tovaru, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
- informácia o povinnosti Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľ, uhradiť Obchodník ovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie – ak Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách a pred začatím poskytovania služieb udelil výslovný súhlas, je povinný uhradiť Obchodník ovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy,
- informácia o tom, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, prípadne informáciu o okolnostiach, za ktorých Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
- poučenie o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa všeobecného predpisu - § 622 a 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- informácia o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo Obchodníkom podľa ustanovení všeobecného predpisu - § 626 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
- zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, zaniká splnením záväzku medzi Obchodníkom a Kupujúcim
- Postup objednania a uzatvorenie kúpnej zmluvy
K vzniku právnych vzťahov, teda k uzatvoreniu kúpnej zmluvy dochádza momentom doručenia emailového potvrdenia o prijatí objednávky od Kupujúceho zo strany Obchodník a na emailovú adresu Kupujúceho.
Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu www.silwer.sk.
Pri nákupe Tovaru je povinnosťou Kupujúceho poskytnúť Obchodníkovi všetky informácie správne, úplne a pravdivo. Informácie, ktoré Kupujúciposkytne Obchodníkovi pri objednaní Tovaru budú teda považované za správne, úplné a pravdivé.
Postup objednania Tovaru
Kupujúci si môže objednať Tovar ponúkaný Obchodníkom prostredníctvom internetového obchodu dostupného na stránke www.silwer.sk.
Pre úspešné vytvorenie elektronickej objednávky sa nevyžaduje registrácia ani založenie zákazníckeho účtu Kupujúceho.
Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru, ktorý chce kúpiť (určeného čo do množstva a druhu), kliknutím na príslušné tlačidlo „Pridať do košíka“ a následným riadnym vyplnením elektronického objednávkového formulára na webovom rozhraní internetového obchodu, ktorý (elektronický formulár) elektronicky odošle Obchodníkovi.
Pri vyplnení elektronického formulára je Kupujúci povinný uviesť nasledovné údaje:
a) meno a priezvisko;
b) adresu pobytu v Slovenskej republike;
c) doručovaciu adresu v Slovenskej republike (ak je iná ako adresa pobytu);
d) emailovú adresu;
e) telefónne číslo.
V prípade podnikateľského subjektu je v objednávke potrebné uviesť názov firmy, adresa, IČO, DIČ a IČ DPH, ak je subjekt registrovaný ako platiteľ DPH.
Následne je Kupujúcemu zobrazený súhrn objednávky, kde si môže vybrať spôsob dopravy tovaru. Objednávku odošle Kupujúci Obchodníkovi kliknutím na príslušné tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“, čím vysloví súhlas s týmito VOP. Po odoslaní objednávky už nie je možné vykonať zmenu údajov a objednávky. V prípade potreby zmeny objednávky/údajov po odoslaní objednávky, má Kupujúci možnosť kontaktovať zákaznícku linku.
Po odoslaní objednávky je Kupujúci automaticky prostredníctvom emailu informovaný o prijatí objednávky. Tento automatický email je potvrdením záväzného prijatia návrhu Kupujúceho na uzatvorenie kúpnej zmluvy (objednávky). K uzatvoreniu kúpnej zmluvy teda dochádza doručením potvrdzujúceho emailu o prijatí objednávky na emailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke.
Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje údaje:
a) o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom Zmluvy;
b) o konečnej cene tovaru;
c) o mieste, kde má byť tovar dodaný;
d) o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri) a
e) prípadne iné údaje.
Prílohou potvrdenia sú aktuálne VOP, reklamačný formulár a formulár na odstúpenie od zmluvy.
Pre objednávky v e-shope nie je stanovená minimálna hodnota objednávky.
- Zákaznícky účet
Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže Kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže Kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú Obchodníkom považované za správne.
Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
Obchodník môže zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
- Dodanie a dostupnosť tovaru
Objednaný tovar je doručovaný výhradne na územie Slovenskej republiky. V procese objednávky si Kupujúci môže zvoliť formu dopravy podľa ponuky. Do nákupného košíka môže vložiť iba výrobky (tovar) dostupné skladom.
Termín dodávky tovaru bude vždy oznámený Kupujúcemu prostredníctvom emailu o vyexpedovaní objednávky. Vo všeobecnosti je termín dodávky tovaru do 48 hodín od momentu potvrdenia prijatia objednávky v pracovných dňoch, v čase od 07:00 do 18:00. V prípade zvolenia dopravy do výdajných boxov je tovar dourčený do 48 hodín a prístupný denne 24 hodín 7 dní v týždni. Konkrétne podmienky oznámi Kupujúcemu konkrétna Kuriérska spoločnosť.
Kupujúci berie na vedomie, že dodacie lehoty sú orientačné a Obchodník nenesie zodpovednosť za akékoľvek oneskorenie v doručovaní tovaru kupujúcemu oproti lehotám uvedeným v týchto všeobecných obchodných podmienkach.
Pre objednávky sú účtované náklady na prepravu (poštovné) podľa bodu 7 týchto Všeobecných obchodných podmienok. Tieto náklady nie sú účtované v prípade osobného odberu tovaru podľa bodu 7 týchto Všeobecných obchodných podmienok.
Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín dodania Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu dodania a o novom predpokladanom termíne dodania objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou oznámenia o novom termíne dodania Tovaru je aj žiadosť Obchodníka adresovaná Kupujúcemu na vyjadrenie, či trvá na dodaní objednaného Tovaru v novom termíne.
- Prechod vlastníctva tovaru
Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu zmluvnému prepravcovi. Vlastnícke právo k dodanému tovaru prechádza na kupujúceho v okamihu úplného zaplatenia kúpnej ceny za tovar objednaný kupujúcim; v prípade, ak Kupujúci zaplatí za objednaný tovar celú sumu kúpnej ceny pred dodaním tovaru, prechádza na kupujúceho vlastnícke právo v okamihu, kedy mu bude umožnené so zakúpeným tovarom nakladať.
- Ceny a náklady na prepravu
Všetky ceny uvedené v e-shope sú uvedené vrátane zákonných sadzieb dane z pridanej hodnoty. Záväznými sú pre obe zmluvné strany ceny platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
Spôsob dopravy je realizovaný :
- prostredníctvom kuriérskej spoločnosti GLS na doručovaciu adresu, v pracovných dňoch, od 7:00 do 18:00
- prostredníctvom kuriérskej spoločnosti GLS do Parcelshopu a Balíkomatu, ktoré si vyberie Kupujúci pri realizovaní Objednávky a to v čase 24/7 alebo v časoch určených kuriérskou spoločnosťou
- prostredníctvom kuriérskej spoločnosti Packeta do výdajných miest Packeta, ktoré si vyberie Kupujúcipri realizovaní Objednávky a to v čase 24/7 alebo v časoch určených kuriérskou spoločnosťou
- osobný odber na adrese: Silwer Global s.r.o, Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava, v pracovných dňoch v čase od 09:00 do 16:00
Prepravné náklady Obchodník a nie sú zahrnuté v kúpnej cene produktu. Tieto budú vyčíslené v objednávkovom formulári. Kupujúcisa zaväzuje uhradiť ich spolu s kúpnou cenou.
Obchodník je však oprávnený jednostranne a podľa vlastného uváženia interne určiť hodnotu objednávky, pri ktorej Kupujúciuž neplatí cenu prepravy tovaru. Skutočnosť platenia alebo neplatenia ceny prepravy kupujúcim sa zobrazí v objednávke na web stránke predmetného internetového obchodu. Obchodník je oprávnený jednostranne, bez nutnosti uvádzania zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach, meniť a upravovať hodnotu objednávky (uzatvorenej zmluvy), pri ktorej Kupujúcineplatí cenu prepravy. Na uzatvorené kúpne zmluvy táto zmena nemá vplyv.
- Platobné možnosti a elektronická faktúra
Pri objednávkach uzatvorených na diaľku prostredníctvom e-shopu je možné zrealizovať platbu jednou z nasledujúcich platobných možností:
- platba debetnými a kreditnými kartami Maestro, Mastercard a Visa prostredníctvom platobnej brány Trust Pay
- platba platformou Google Pay a Apple Pay prostredníctvom platobnej brány Trust Pay pokiaľ má Kupujúci tieto platformy funkčné vo svojom elektronickom zariadení
- okamžité bankové prevody OnlineBanking prostredníctvom platobnej brány Trust Pay
- dobierkou, v prípade doručenia kuriérskou spoločnosťou GLS na doručovaciu adresu, v takom prípade dôjde k platbe pri doručení tovaru oproti odovzdaniu tovaru
Tovar bude Kupujúcemu odoslaný až po prijatí platby na bankový účet Predávajúceho. Obchodník si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy a objednávku automaticky stornovať, ak nie je celková cena objednávky vrátane nákladov na prepravu (poštovného) pripísaná na účet Predávajúceho do 7 dní odo dňa obdržania emailu potvrdzujúceho prijatie objednávky.
Vystavená a na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke bude zaslaná výlučne elektronická faktúra a to spolu s e-mailovou informáciou o vyexpedovaní objednávky.
- Preberanie tovaru
Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
Pri preberaní produktu je Kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Tovar je v zmysle objednávky Kupujúceho pri preprave bezpečne zabalený. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, Kupujúci je povinný bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať Obchodníka a s kuriérskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na Kupujúceho momentom prevzatia Kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.
V prípade, keď Tovar Kupujúci neprevezme alebo ho prevziať odmietnete, prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru v okamihu, kedy Kupujúci mal možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na strane Kupujúceho k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia a straty Tovaru pre Kupujúceho znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
10. Práva zo zodpovednosti za vady
V prípade, že je Kupujúci Podnikateľom Obchodník sa zaväzuje Tovar dodať v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.
V prípade, že Kupujúci je Spotrebiteľom zaväzuje sa Obchodník Tovar dodať v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka a dohodnutými požiadavkami podľa § 616 Občianskeho zákonníka prezentovanými vlastnosťami objednaného Tovaru na E-shope Silwer.sk alebo na propagačných materiáloch vo vzťahu k dodávaného Tovaru, a bez vád. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa § 617 Občianskeho zákonníka, ak pri uzatvorení Zmluvy Obchodník Kupujúceho s tým výslovne oboznámil, že určitá vlastnosť nezodpovedá takým všeobecným požiadavkám a Kupujúci s tým výslovne a osobitne súhlasil.
11. Záruka, reklamačné podmienky a reklamačný poriadok
Ustanovenia tohto bodu sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľ alebo nakupuje tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb; zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.
Obchodník vybavuje spotrebiteľské reklamácie v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení, Občianskym zákonníkom SR a platnými právnymi predpismi.
Pri všetkých tovaroch kupovaných na základe občianskoprávnych vzťahov je záručná doba v súlade s právnymi predpismi Slovenskej republiky štandardne 24 mesiacov, ak právne predpisy SR neustanovujú kratšiu dobu pre určité druhy tovaru. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
Trvanie záručnej doby vyplýva z právnych predpisov Slovenskej republiky. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
Uplatnenie reklamácie je možné:
- osobne na adrese: Silwer Global s.r.o., Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava (spolu s dokladom o kúpe).
- poštou na adrese: Silwer Global s.r.o., Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava (spolu s dokladom o kúpe ).
Pri uplatnení reklamácie Obchodník odporúča (nepodmieňuje), aby sa pred samotným uplatnením Kupujúci telefonicky alebo elektronicky skontaktoval s Obchodníkom, ktorý ho poučí a bude informovať o všetkých podstatných náležitostiach a postupe pri podávaní a vybavovaní reklamácie:
tel. : +421 904 707 010 (pracovné dni od 09:00 do 16:00)
email : info@silwer.sk
Využiť môžete vzorový Reklamačný formulár.
K reklamovanému tovaru priloží Kupujúci čitateľný originál alebo kópiu dokladu o kúpe tovaru a podrobne uvedie popis vady a spôsob akým sa vada navonok prejavuje. Tovar má byť doručený v pôvodnom stave a s príslušenstvom dodávaným s tovarom.
Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu na produkt v záručnej dobe, a to bezodkladne potom, ako sa o vade produktu dozvedel, zaslaním písomnej reklamácie na adresu predávajúceho uvedenú v týchto Všeobecných obchodných podmienkach a to v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu kupujúceho písomne (elektronicky, poštou) vyrozumieť o výsledku vybavenia reklamácie do 30 dní odo dňa obdržania/prijatia písomnej reklamácie.
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť:
- Kupujúci má právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Reklamačné konanie nie je možné začať v prípadoch, ak Kupujúci nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho, t.j. nepredloží kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list (ak bol vydaný) alebo inak nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho.
Nárok na uplatnenie záruky zaniká v prípade neodbornej manipulácii s tovarom, t.j. najmä pri:
- Porušení ochranných pečatí a nálepiek, ak na výrobku nejaké sú.
- Používanie tovaru v podmienkach, ktoré svojimi parametrami nezodpovedajú parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru.
Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby. Poškodený tovar Kupujúci od kuriéra neprevezme a poškodenie tovaru Kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.
Kupujúci je zodpovedný za spätné odoslanie tovaru.
Ak nebude pri reklamačnom konaní vada uznaná ako vada podliehajúca záruke, hradí všetky náklady spojené s dopravou kupujúci.
12. Odstúpenie od zmluvy, možnosti a spôsob vrátenia tovaru
Právo na odstúpenie od zmluvy má podľa zákona len Kupujúci, ktorý je končeným spotrebiteľom. Kupujúcim - konečným spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Kupujúci(spotrebiteľ) môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní, od dňa, kedy Kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme produkt, t.j. táto lehota sa skončí po 14 dňoch od prevzatia tovaru. Ak však koniec tohto obdobia pripadne na deň pracovného pokoja, lehota sa predlžuje do nasledujúceho pracovného dňa. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Ani ako Kupujúci- konečný spotrebiteľ však nemôže od Zmluvy odstúpiť v prípade predaja Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol Kupujúcim porušený. Ochranným obalom je v prípade produktov e-shopu Silwer myslené zapečatenie tabliet a kapsúl v balení prostredníctvom nálepky pod uzáverom, ktorá chráni a zachováva hygienické vlastnosti tovaru.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy Kupujúci(spotrebiteľ) informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Kupujúci(spotrebiteľ) môže použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k dispozícií na webovej stránke predávajúceho, alebo kupujúcemu (spotrebiteľovi) v prípade vyžiadania bude odoslaný e-mailom alebo poštou.
O uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy ste povinný nás informovať písomne v stanovenej lehote, a to jednou z nasledujúcich možností:
- formulárom alebo listom zaslaným na adresu Silwer Global s.r.o., Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava
- emailom na emailovú adresu info@silwer.sk
Po odstúpení od zmluvy vráti Obchodník kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru ku Kupujúcemu. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka Obchodník. Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je najmä:
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia, alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
Obchodník je oprávnený odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodník a zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia Obchodník a, ktoré možno spravodlivo požadovať, nie je Obchodník schopný kupujúcemu Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch Obchodník o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informuje Kupujúceho a vráti mu už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Obchodník vráti rovnakým spôsobom akým Kupujúci Celkovú cenu uhradil, pričom tým nie je dotknuté právo na vzájomnú dohodu na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Od Zmluvy je Obchodník oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak Kupujúci Tovar neprevzal do 5 pracovných dní odo dňa, keď mu vznikla povinnosť Tovar prevziať.
Vrátenie tovaru
Tovar je možné vrátiť v prípade, ak bol dodaný iný druh tovaru a alebo v inom množstve ako si Kupujúci objednal. Vo vyššie uvedenom prípade Obchodník dodá Kupujúcemu chýbajúci tovar v príslušnom množstve alebo zamení chybne dodaný tovar v náhradnom termíne, prípadne môže Kupujúci na základe dohody požadovať od Predávajúceho vrátenie uhradenej ceny za nedodaný tovar v príslušnej kvalite a kvantite.
Tovar sa vracia nepoužitý, nepoškodený, v pôvodnom obale s označením, že ide o vrátenie tovaru na adresu Silwer Global s.r.o., Havlíčkova 6, 811 04 Bratislava. Kupujúci vracia tovar Predávajúcemu na vlastné náklady. Tovar sa odporúča poistiť. Kupujúci týmto berie na vedomie, že Obchodník nepreberá zásielky na dobierku.
13. Podávanie podnetov a sťažností
Ako Kupujúci ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@silwer.sk.
O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
Orgánom dozoru je najmä Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava.
Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojný s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
14. Mimosúdne riešenie sporov
Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať Obchodníka aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.
Kupujúci má právo na mimosúdne riešenie sporov zo Zmluvy a môže sa v tejto záležitosti obrátiť s návrhom na alternatívne riešenie sporov na príslušný subjekt, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia alebo právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.
Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov k dátumu 25.7.2024 je tu:
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Návrh môže Kupujúcipodať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
Ďalej má Kupujúciprávo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy OSR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
V prípade rozdielnych názorov s našimi zákazníkmi sa snažíme nájsť zhodné riešenie. Ak nie ste spokojný s niektorou z našich ponúk, kontaktujte nás, prosím, na emailovej adrese info@silwer.sk.
15. Ochrana osobných údajov
Za účelom realizácie Zmluvy bude Obchodník spracúvať nevyhnutne potrebné osobné údaje kupujúceho v súlade s vnútroštátnymi právnymi predpismi o ochrane osobných údajov, najmä v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a NARIADENÍM EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (GDPR) a to v rozsahu a spôsobom uvedeným v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP, a ktoré nájdete tu.
16. Záverečné ustanovenia
Pre tieto Všeobecné obchodné podmienky je rozhodné právo Slovenskej republiky s vylúčením aplikácie kolíznych noriem. Spory vzniknuté na základe alebo v súvislosti s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia na zmluvný vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom v znení, s ktorým sa Kupujúci mal možnosť oboznámiť pred odoslaním objednávky, čo potvrdí odoslaním objednávky.
Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke www.silwer.sk, pričom zmenené Všeobecné obchodné podmienky sa neuplatnia na právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré vznikli pred zverejnením upraveného znenia.
V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, vojna, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesie Obchodník zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, má Obchodník a Kupujúci právo od Zmluvy písomne odstúpiť.
Tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostane Kupujúci e-mailom. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
Na činnosť Obchodníka sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 2 písm. I) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 25.07.2024